Friday 18 March 2011

1,2,3,4......ape tu

Hari ini genap usia anakku 1 tahun 6 bulan 19 hari. Erm...Dah boleh la sikit buat kawan borak. Kawan gelak tu memang selalu sangat...Nak pulak dia ni memang seorang yg mudah sangat ketawa dan juge suke menggelakkan orang...hehehe perangai sape la die ikut tu. Bukan aku sorang je kate, tapi pengasuhnye dan bekas2 pengasuhnye juga cakap macam tu.

Pengasuhnye yang pertame, aku panggil Kak Ain. Orangnye baik, lembut, cantik dan sangat pandai jaga budak. Tapi sayang dia pulak pindah balik kampung. Nak buka bisnes katenye, kedai makan. Ok la tu satu penghijrahan yg bagus.

Pengasuhnye yang kedua pulak, namenye...erm...aku rase Kak Ros kot. Aii camne aku bleh lupe ni, ni mesti sebab die tak berjaya menambat hatiku. Ade ke patut, bayar penuh dulu baru die nak jage? Lagi aku tak lupe, dah bayar penuh, boleh plak minta resign kate nak jadi cikgu tadika. Tapi aku halalkan lah sebab die pun dah jage anak aku beberape bulan.

Pengasuh yg ketiga plak aku panggil Kak Ita, orang Sabah bah. Comel dan lemah-lembut orangye tapi aku pulak yang pindah rumah.

Kini pengasuh yg keempat, aku panggil Kak Milah. Bersifat keibuan, dan yg paling aku suke tengok anak-anak die pandai hormat org tue. Alhamdulillah, aku harap biarlah Kak Milah mengasuhnye sampai ke besar. Lagi pun rumah kami dekat sgt...

2 comments:

Teratai Suci said...

suke gelak - aku rase die ikut aku la,ha...ni mesti masa ngandung dia dulu mama dia menyampah kat aku, tu pase le anak die ade terikut sikit...ish3...

mamaeideir said...

camne bleh tau ni hehehe