Monday 7 May 2012

Latih anak kecil ke tandas

Dah lebih kurang dua minggu, Haziq tak pakai lampin pakai buang…hoho poyo je rasa sebut camtu. Aku suka sebut pampers walaupun tak pakai brand tu.
Ok sambung balik ayat…Haziq tak pakai pampers bila berada di rumah kecuali waktu malam, sebab nak tido. Naya ko mau banjir esok pagi.
Ok la boleh diharap la juga.

Ada la sekali dua terbabas hehehe aku la yang kena….. sekali terkena, aku rileks lagi. Masuk kali ke dua, tak boleh jadi ni….. Agak-agak tangki dia dah penuh,
aku kerah dia ke bilik air. Aku cakap kat dia kalau nak pakai spenda macam papa, Haziq tak boleh kencing dalam pampers atau merata-rata dalam rumah. Kena lekas ke toilet…..senyum simpul dia…..sambil katanya dah besar ni…..Ye la sayang, memang dah besar pun….. Usianya 2 tahun 8 bulan 10 hari.

No comments: