Tuesday 8 May 2012

Selamat Hari Pekerja

Hari ini merupakan sambutan Hari Pekerja UPM 2012 bertempat di Pusat Kebudayaan dan Keseniaan Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah. Julung-julung kalinya diadakan bagi mengiktiraf dan menghargai sumbangan para pekerja. Ada la beberapa anugerah diberi kepada yang layak. Tahniah! Tahniah! Tahniah!
Tahun ini temanya ialah Pekerja Berinovatif Penggerak Transformasi.

Agak lama la juga aku tak melangkah ke dewan tu. Last rasanya waktu Majlis Gemilang Putra dulu. Tu pun aku datang setelah majlis selesai hehehe pergi makan je la ni. Tapi kali ni bermula majlis sampai berakhirnya majlis aku ada kat sana. Detik menyanyikan lagu UPM aku rasa semangatnya lain. Bersungguh aku nyanyi, dengan suara ala-ala erm apa ye nak sebut…..Ah lupakan hehehe.
Sebenarnya semangat tu datang bersama memori 10 tahun lepas :)

Apa je yang aku dapat hari ni? Aku rasa seolah-olah disuntik satu semangat yang baru. Banyak la yang aku dapat. Malas nak tulis…..Tapi aku tertarik dengan dialog yang terdapat dalam persembahan teater tu. Lebih kurang bunyinya begini…..

Kerja kerja kerja
Ingati saat mula dapat kerja
Bukan main semangat buat kerja
Kerja orang pun dia nak buat
Takde OT pun takpe buat  kerja lebih masa
Tapi bila dah dapat taraf tetap
Punch card dia staf lain yang tolongkan
Minum dulu buat kerja kemudian

Hehehe elok la sangat pada siapa-siapa yang berkenaan.

No comments: